Édouard Manet: Émile Zola

Édouard Manet: Émile Zola, 1868, Musée d’Orsay, Párizs

1866-ban Émile Zola írt egy fontos cikket Édouard Manet-ról a La Revue du XXe siecle-ban, majd  a következő évben is kiállt a festő munkássága mellett egy újabb írással. Zola nagyra becsülte a művészt – akit a tradicionalisták támadtak szokatlan stílusa miatt -, és úgy gondolta, a Louvre-ban a helye. A védelmébe írt cikkét 1867-ben kiadták egy vékony kis brosúra formájában, aminek a kék borítója a képen is látható. A portré köszönetképen született.

Ugyan a portré Manet stúdiójában készült, a környezet úgy lett kialakítva az író körül, hogy Zola személyiségét, ízlését és foglalkozását tükrözze.

A falon látható Manet Olympia című festményének egy reprodukciója, festmény mely komoly botrányt kavart 1865-ös bemutatása alkalmából. Viszont Émile Zola szerint ez volt Manet addigi legjobb munkája. Mögötte látható egy metszett Velasquez Bacchus alkotása után: Zola és Manet osztoztak a spanyol művészet iránti rajongásukban. Zola az íróasztalnál ül, és egy könyvet fog a kezében, valószínűleg Charles Blanc L’Histoire des peintres (Festők története), amit Manet gyakran olvasott. Egy tintatartó és egy penna jelképezi Zola írói foglalkozását.

Ez a portré megpecsételte egy hűséges barátság kezdetét a két alkotó között.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s