A szenvedés esztétikuma – Extrém performanszok (18+)

GITTEGYLET

Figyelem!

A cikkben felkavaró képek láthatók, csak akkor olvasd tovább, ha téged ez nem zavar!


1978-ban Marina Abramović és akkori társa, Ulay addig üvöltöttek egymás arcába teljes erővel, ameddig el nem ment a hangjuk; 1992-ben Ron Athey huszonnégy tűt szúrt a saját koponyájába egyfajta töviskoronát képezve; 1971-ben Chris Burden megkérte barátját, hogy egy kis létszámú közönség előtt lőjön a karjába egy 22-es kaliberű puskával.


Mérsékelten vagy szélsőséges módon, ideiglenes vagy maradandó kárt okozva saját testükben, a felsorolt művészek az önkifejezésnek ezt az egészen különleges módját választották, és ezzel mind a közönségből, mind a művészeti világ képviselőiből ellentmondásos reakciókat váltottak ki. Éppen ezért – és még mielőtt megfogalmaznánk egy saját álláspontot – talán érdemes egy kicsit közelebbről megismerni a jelenség különböző aspektusait.

Abramović és Ulay: AAA-AAA, 1977 (fotó: http: pomeranz-collection.com)Abramović és Ulay: AAA-AAA, 1977 (fotó: pomeranz-collection.com)

Bemelegítésként tisztázzuk a műfajt: Mi a performansz művészet?

Az 1960-as években fejlődött ki a dadaisták és a szürrealisták színházi eseményeiből. Jellemzője…

View original post 1 061 további szó

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s