Absztrakció: Klee-Moilliet-Macke párhuzam

“Ha összehasonlítjuk Klee, Macke és Moillet Tunéziában festett akvarelljeit, azt látjuk, hogy Klee nagyobb fokú absztrakcióra hajlott, Macke az élénkebb, erőteljesebb színekre törekedett, Moilliet pedig jóval  nagyobb színes felületeket festett. Más példák – Macke Kairouan III,  Klee Kairouan látképe és Moilliet Kairouan – nyilvánvalóan mutatják, hogy a három festő kölcsönösen hatott egymásra. Természetes, érdemes szemügyre venni a különbségeket is a három képen. Mackéhoz és Moilliet-hez hasonlítva, Klee a részletekre és a finom színátmenetekre helyzete a hangsúlyt – a fény-árnyékra építő festményeire alig emlékeztető módon.” (Susanna Partsch: Klee)

Paul Klee: Kairouan látképe, 1914
Louis Moilliet: Kairouan, 1914
August Macke: Kairouan III, 1914
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s